ՍՈՎՈՐՈՂՆԵՐԻ ԴՐԱԿԱՆ ՀՈՒՅԶԵՐԸ ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱԿԱՆ ԿՐԹՈՒԹՅԱՆ ԹՎԱՅՆԱՑՄԱՆ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐՈՒՄ
Հիմնաբառեր-:
Մաթեմատիկայի դասավանդման գործընթաց, կրթության թվայնացում, հույզեր, հետաքրքրություն, հաճույք, անակնկալ, գուշակություն, զվարճանք, հումոր, գիտական գեղեցկության նշաններՎերացական
Աշխատանքում քննարկվում է մաթեմատիկայի դասավանդման գործընթացում սովորողների մոտ դրական հույզերի ակտիվացման խնդիրը՝ կրթության թվայնացման համատեքստում: Որպես ակտիվացնող գործոններ դիտարկվում են մաթեմատիկայի և նրա ուսուցման գործընթացի գեղագիտական գրավչությունը և ՏՀՏ գործիքակազմը: Դիտարկվում է ՏՀՏ միջոցների դերը բավարարվածության հույզերի և հուզական ապրումների դրսևորման մեջ՝ ճանաչողության տարբեր մակարդակների ձևավորման համատեքստում։ Ցոըյց է տրվում հաճույքի հուզական ապրումների հետ ՏՀ տեխնոլոգիաների կապվածությունը․ ՏՀ տեխնոլոգիաները ավելացնում են նշված ապրումները և ունեն հասարակությունը դեպի հեդոնիստական ապրելակերպ տանելու միտում։ ՏՀ տեխնոլոգիաները ակտիվացնում են նաև ինտելեկտուալ հույզերը։ Ինչպես հետաքրքրությունը ու զարմանքը, կռահումն ու կռահման հույզերը շատ մեծ նշանակություն ունեն մաթեմատիկայի ուսուցման գործընթացի արդյունավետության բարձրացման համար։ Եվ ՏՀ տեխնոլոգիաները էապես ազդում են դրա վրա։ Մասնավորապես, աշխատանքում քննարկվում է հետաքրքրաշարժ, պատմական և ընդհանրապես խնդրի լուծման ուսուցման գործում կռահելու հուզական ապրոմի նշանակությունը։ Դիտարկվում է առաջին հայացքից մաթեմատիկայից ու նրա ուսուցման գործընթացից հեռու համագործակցային մի հույզի՝ զվարճանքի դիտարկումը։ Աշխատանքում որպես հուզական այդ ապրումին հանգեցնող նյութեր, դիտարկվում են անեկդոտները, հանելուկները, առակները, 7-րդ դարի հանրահայտ հայ մաթեմատիկոս Անանիա Շիրակացու խրախճանականները։
Հղումներ
Semenov A.L. (2021). The school ignores digital technologies and even opposes them. Kommersant, 28 August, 2021, https://www.kommersant.ru/doc/4964791․ (in Rusian).
Martirosyan L.P. (2010). Theoretical and methodological foundations of informatization of mathematical education. Diss. doctor ped. Sciences, Moscow, 2010. (in Rusian).
Noskov M.V.; Dyachuk P.; Peregudova, I.; Denisenko, (2020). O. Qualimetric Approach to Dynamic Evaluation of Educational Activities According to Facet Classification of the English Language Tenses. CEUR Workshop Proceedings, ISSN:1613-0073, Издательство: CEUR Workshop Proceedings, Том: 2770, 2020, p.187-195.
Semenov A.L.; Polikarpov S.A.; Rudchenko T.A. (2021). The future of mathematics education. Proceedings of the international conference "Mathematical Education-9", Yerevan, 2021, p. 186-189. (in Rusian).
Pegov A.A.; Pyanykh E.G. (2010). The use of modern information and communication technologies in the educational process (Short course of lectures). Moscow, 2010. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2020). About the manifestation of volitional qualities of determination and courage in the process of teaching mathematics. Modern education: scientific approaches, experience, problems, prospects. Collection of articles based on the materials of the XVI national correspondence scientific and practical conference (with international participation) "Artyomov readings". Penza, April 21-22, 2020, pp. 77-80. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2020). The aesthetics of mathematics education and the mental phenomenon of attention. Visnik of the Cherkasy University of the Seriya of Pedagogy of Science, Issue No. 1, 2020, Cherkassy, Ukraine, p. 67-75. (in Rusian).
Izard K.E., (1991). Psychology of emotions. New York and London. 1991.
Ilin E.P. (2013). Emotions and Feelings, 2nd Edition. Moscow, 2013. (in Rusian).
Mikaelian H. S. (2020). Aesthetic emotions in the process of teaching mathematics. Bulletin of the Cherkasy University of the Series of Pedagogical Science, Issue No. 3, 2020, Cherkasy, Ukraine, p. 176-187. (in Rusian).
Rodionov M.A.; Liksina E.V. (2003). Aesthetic orientation of teaching and ways of its actualization. Penza, 2003. (in Rusian).
Sarantsev G.I. (2000). Aesthetic motivation in teaching mathematics. Saransk, 2000. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2019). Aesthetic foundations of mathematics education. Yerevan-Cherkassy, 2019. (in Rusian).
Kazaryan N.A. (2020). The problem of the formation of beauty in the conditions of informatization of mathematical education․ Informatization of education and e-learning methods: digital technologies in education: materials of the IV Intern. scientific. conf. Krasnoyarsk, October 6-9, 2020: at 2 pm Part 1 / under total. ed. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2020). On the Problem of Values Formation in the Context of Informatization of Mathematical Education1, CEUR Workshop Proceedings, ISSN:1613-0073, Издательство:CEUR Workshop Proceedings, Том: 2770, 2020, p. 118-126.
Mikaelian H.S.; Kazaryan N.A., (2021). Beautiful as a factor in increasing interest in teaching mathematics in humanitarian streams in the context of digitalization of education. Conference proceedings Informatization of education and e-learning methodology: digital technologies in education, Krasnoyarsk, September 21-24, 2021, p. 327-330. (in Rusian).
Bloom B.S.; Krathwohl D. R. (1956). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals, by a committee of college and university examiners. Handbook I, the Cognitive Domain. New York, 1956.
Abramyan A.G.; Petrosyan G.B. (1970). Anania Shirakatsi. Yerevan, 1970. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2015). Beauty and educational potential of mathematics. Yerevan. 2015. (in Armenian).
Froid Zigmund. (2013). Beyond the pleasure principle. Moscow, 2013. (in Rusian).
Cherepanov V.S. (1980). Expert methods in pedagogical research. Moscow, Pedagogy, 1980. (in Rusian).
Mikaelian H.S. (2018). The Value Basics of Mathematical Education, Part 1, Values and valuable Relationships. Yerevan, 2018. (in Armenian).
Mikaelian H.S. (2017). Values as a significant component in the national educational curriculum of Armenia, Wert(e)voll wachsen. Ethische Bildung für eine nachhaltige, dialogische Zukunft, Graz, Austria, 2017, p. 179-190.
Mikaelian H.S. (2006). Algebra 7. Textbook for Secondary School, Yerevan, 2006. (in Armenian).
Mikaelian H.S. (2007). Algebra 8. Textbook for Secondary School, Yerevan, 2007. (in Armenian).
Mikaelian H.S. (2008). Algebra 9. Textbook for Secondary School, Yerevan, 2008. (in Armenian).
Montesquieu S. (1995). Selected works, Moscow, 1955. (in Rusian).
Petrosian H.S. (2000). Anania Shirakatsi's "Feast" and the medieval feast, Armenia and the Christian East. Yerevan, 2000, p. 356-361. (in Armenian).
Vardan Aygegtsi; Mkhitar Gosh. (1951). Fables. Yerevan, 1951. (in. Armenian).
Nerse Shnorhali. (1984). Puzels. https://impoqrik.am/jamanc/hanelukner/359-haneluk.html (in Armenian).
##submission.downloads##
Հրապարակված
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2023 Հեղինակ և ամսագիր

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.