ՔԱՌԱԿՈՒՍԱՅԻՆ ՖՈՒՆԿՑԻԱՅԻ ԿԻՐԱՌՄԱՄԲ ԷՔՍՏՐԵՄԱԼԽՆԴԻՐՆԵՐԻ ԼՈՒԾՄԱՆ ՄԵԹՈԴԻ ՄԱՍԻՆ
Հիմնաբառեր-:
Էքստրեմալ խնդիրներ, քառակուսային ֆունկցիա, մոտիվացիա, մաթեմատիկական խնդիրներ, կիրառական խնդիրներՎերացական
Շատ դեպքերում ոչ միշտ է, որ դիֆերենցիալ հաշվի հայտնի մեթոդների անմիջական կիրառումը հանդիսանում է էքստրեմալ խնդիրների լուծման լավագույն մեթոդ։ Երբեմն էլ պարզվում է, որ այդ մեթոդով խնդրի լուծումը, պարզապես, անհնար է։ Ժամանակակից էքստրեմալ խնդիրների տեսության առաջացմանը զուգընթաց մաթեմատիկոսներին հարկ է լինում ավելի ու ավելի հաճախ գործ ունենալ ածանցյալ չունեցող կամ էլ՝ խզվող ֆունկցիաների հետ։ Մյուս կողմից, հիմնական դպրոցի մաթեմատիկայի դասագրքերում և խնդրագրքերում ոչ հաճախ են հանդիպում ֆունկցիայի էքստրեմալ արժեքների որոշման բովանդակալից խնդիրներ: Սույն հոդվածում հանրակրթական դպրոցի սովորողին հասկանալի մակադակով ներկայացվում է քառակուսային ֆունկցիայի էքստրեմալ հատկությունների կիրառման հնարավորությունը օպտիմալացված (լավարկված) խնդիրների լուծման բնագավառում, առանց ածանցիալի կիրառման։ Մանրամասն դիտարկված են որոշ կիրառական խնդիրներ, որոնց լուծմամբ հիմնավորվում է, որ քառակուսային ֆունկցիայի էքստրեմալ հատկությունները ոչ միայն թույլ են տալիս արդյունավետ և ոչ ֆորմալ կերպով լուծել բավականին դժվար էքստրեմալ խնդիրներ, այլ նաև՝ նկատելիորեն բարձրացնում են սովորողների մոտիվացիայի մակարդակը մաթեմատիկայի ուսումնասիրման նկատմամբ։
Հղումներ
Առաքելյան Կ․ Գ․, Նավասարդյան Հ․ Ս․, Սարգսյան Ա․ Հ. (2016), ՄԱԹԵՄԱՏԻԿԱ, Խորացված դասընթաց, 8-րդ դասարան, Երևան, « ԳԵՎՈՐԳ-ՀՐԱՅՐ» ՍՊԸ, ԼՈՒՍԱԿԱՆ Հրատարակչություն, 2016, 96 էջ։
Գևորգյան Գ․ Գ․, Սահակյան Ա․ Ա․ (2017), Հանրահաշիվ և մաթեմատիկական անալիզի տարրեր։ Ավագ դպրոցի 11-րդ դասարանի դասագիրք։ Բնագիտամաթեմատիկական հոսքի համար / Գ․ Գ․ Գևորգյան, Ա․ Ա․ Սահակյան։ Խմբագիր՝ Ա․ Ոսկանյան, - Եր․։ Տիգրան Մեծ, 2017․ 200 էջ։
Ղազարյան Է․, Կիրակոսյան Ա․, Մելիքյան Գ․, Մամյան Ա․, Մաիլյան Ս․ (2010), ՖԻԶԻԿԱ 10, Ավագ դպրոցի 10-րդ դասարանի դասագիրք ընդհանուր և բնագիտամաթեմատիկական հոսքերի համար / Է․ Ղազարյան, Ա․ Կիրակոսյան, Գ․ Մելիքյան և այլոք․- Եր․։ «Էդիթ Պրինտ», 2010․ 272 էջ։
Միքայելյան Հ․ Ս․(2008), Հանրահաշիվ 9, Երևան, «Էդիթ Պրինտ», 2008, 304 էջ։
Նիկոլսկի Ս․ Մ․, Պոտապով Մ․ Կ․, Ռեշետնիկով Ն․ Ն․, Շեվկին Ա․ Վ․ (2012), Հանրահաշիվ 8-րդ դասարանի դասգիրք, Երևան, «Անտարես», 2012․ 280 էջ։
Ш. А. Алимов, Ю. М. Колягин, Ю. В. Сидоров и др.(2012) Алгебра. 8 класс: учеб. для общеобразовательных учереждений / - М.: Просвещение, 2012. 255 с.
Г. В. Дорофеев, С. Б. Суворова, Е. А. Бунимович и др.; под ред. Г. В. Дорофеева. (2010). Алгебра. 9 класс: учеб. для общеобразовательных учереждений / - М.: Просвещение, 2010. - 304 с.
Ю. Н. Макарычев, Н. Г. Миндюк, К. И. Нешков, С. Б. Суворова; под ред. С. Л. Теляковского (2009). Алгебра. 9 класс: учеб. для общеобразовательных учереждений / - М.: Просвещение, 2009. 271 с.
Бодряков В. Ю., Быкова А. А. (2016). Методические подходы к обучению студентов направления «Прикладная математика и информатика» основам интелектуальной обработки Больших Данных // Педагогическое образование в России. 2016. - № 7. - с. 145-152.
Буслаева И. П. (1995). Решение экстремальных задач без использования производной // Математика в школе. - 1995. - № 5. с. 67-70.
Габасов Р. Ф. (1997). Экстремальные задачи в современной науке и приложениях [Электронный ресурс] // Соросовский образовательный журнал. - 1997. - № 6. с. 115-120.
Мордкович А. Г. (2013). Алгебра. 7 класс. Часть 1: учебник. - М.: Мнемозина, 2013. 175 с.
Мордкович А. Г. (2010). Алгебра. 8 класс. Часть 1: учебник. - М.: Мнемозина, 2010. - 221 с.
Мордкович А. Г. (2009a). Алгебра и начала математического анализа. 10-11 классы. Часть 1: учебник (базовый уровень). - М.: Мнемозина, 2009. 399 с.
Мордкович А. Г. (2009b). Алгебра и начала математического анализа. 10-11 классы. Часть 2: задачник (базовый уровень). - М.: Мнемозина, 2009. 239 с.
Никольский С. М., Потапов М. К., Решетников Н. Н., Шевкин А. В. (2009). Алгебра и начала анализа. 11 класс: учебник (базовый и профильный уровень). - М.: Просвещение, 2009. 464 с.
Прохорова О. М. (1993). К истории теории экстремальных задач: дисс. ... канд. физ.-мат. наук. - М., 1993. - 175 с.
Ударцева Д. А., Бодряков В. Ю. (2018). «Консруирование» и решение задач оптимизации с использованием экстремальных свойств квадратичной функции как способ развития творческих математических способностей учащихся основной общей школы // Актуальные вопросы преподавания математики, информатики и информационных технологий. 2018. № 1. с. 179-187.
##submission.downloads##
Հրապարակված
##submission.versions##
- ##submission.versionIdentity##
- ##submission.versionIdentity##
Թողարկում
Բաժին
Արտոնագհր
Copyright (c) 2023 Հեղինակ և ամսագիր

Այս աշխատանքն արտոնագրված է որպես a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.